5 лютого 2019 року в школі відзначили День безпечного Інтернету. Учні початкових класів переглянули мультфільм "Фіксики. Інтернет". Учні 5 класу намалювали тематичні малюнки, учні 6 класу переглянули відеоролик на тему "Інтернет - користь чи прихована небезпека". Учні 7 класу склали Корту знань по Безпечному інтернету. Учні 8 та 11 класу ознайомилися з основними інтернет-загрозами та переглянули відео запропонованої тематики. Класні керівники 7-11 класів провели урок для підлітків "Інтимні селфі в Інтернеті - жарт чи небезпечний ризик?"
День Безпечного Інтернету відзначається на другий день другого тижня другого місяця щорічно. Тисячі людей в усьому світі об’єднуються заради підвищення освіченості з питань безпеки онлайн та участі у заходах та активності у всьому світі.
Ідея онлайн-безпеки еволюціонувала останні роки, змінюючи фокус від створення «безпечного» Інтернету до створення «кращого» Інтернету.
Не зважаючи на те, діти ми чи молодь, батьки чи вихователі, педагоги чи соціальні працівники, представники індустрії, політики, — ми всі можемо бути зміною та об’єднатися для кращого Інтернету.
Створюючи кращий Інтернет, тема Дня безпечного Інтернету спрямована на заохочування людей на зміну та створення позитивних можливостей, що існують онлайн, надаючи їм знання, навички та підтримку, яка їм необхідна для уникнення ризиків під час користування Інтернетом.
Шляхи, якими ми всі можемо стати зміною:
Діти та молодь можуть допомогти створити кращий Інтернет, поводячись позитивно та ввічливо онлайн, через захист онлайн-репутації як їх власної, так і інших, шляхом використання позитивних можливостей створення, залучення та поширення онлайн. Вони можуть допомогти, реагуючи на негатив та підтримуючи ровесників, які стикаються з проблемами онлайн, виступаючи проти кібербулінгу, повідомляючи про неналежний або нелегальний контент, який вони бачать. Крім цього, діти та молодь як цифрові громадяни майбутнього повинні залучатися до участі у дебатах щодо Інтернету майбутнього, маючи змогу виказати свої погляди.
Батьки та вихователі можуть допомогти створити кращий Інтернет через підтримку відкритого та чесного діалогу з дітьми щодо їх онлайн життя, через підтримку особистісного розвитку дітей онлайн та допомогу під час виникнення складнощів або проблем; через використання позитивних можливостей спільного із дітьми залучення онлайн, допомагаючи дітям знаходити та використовувати якісні цифрові ресурси. Вони можуть допомогти реагувати на негатив, залишаючись обізнаними про онлайн діяльність їх дітей (що має відповідати віку), демонструючи власну позитивну онлайн поведінку та повідомляючи про неналежний або нелегальний контент, який вони бачать.
Педагоги та соціальні працівники можуть допомогти створити кращий Інтернет через формування у дітей навичок цифрової грамотності, яких вони потребують у сучасному світі; надаючи їм можливості використовувати та створювати позитивний контент онлайн. Вони можуть допомогти реагувати на негатив, надаючи дітям та молоді підтримку, коли вони стикаються з проблемами онлайн, формуючи гнучкість та впевненість, навички, які потрібні молоді для безпечного користування Інтернетом.
Індустрія може допомогти створити кращий Інтернет через створення та просування позитивного контенту та безпечних сервісів онлайн; через надання змоги користувачам реагувати на будь-які складнощі, забезпечуючи чіткі й безпечні поради, впроваджуючи легкі у користуванні та безпечні інструменти та надаючи швидкий доступ до підтримки, якщо щось трапилось.
Владні структури та політики мають забезпечити середовище та культуру, в яких все вище зазначене може функціонувати та розвиватися. Наприклад, можливості для дітей навчатися онлайн безпеці мають бути закріплені у навчальних програмах. Забезпечити батькам та вихователям належний доступ до інформації та джерел підтримки, заохочувати провайдерів до регуляції їхніх послуг та контенту. Вони також мають просувати відповідне законодавство, забезпечувати благополуччя дітей та молоді шляхом створення ефективних стратегій захисту дитинства в онлайн-світі.
"Інтернет – це така ж реалія нашого життя, як телефон або телевізор. Далеко не всі українські батьки усвідомлюють, наскільки важливу роль відіграє Інтернет в житті їхніх дітей. Їм варто прийти до розуміння, що вони несуть таку ж відповідальність за поведінку своїх дітей в інтернеті, як і на вулиці або в метро. Інакше вони можуть зіткнутися із цілком реальними результатами віртуального спілкування"
Цікаві цифри (за матеріалами досліджень компанії "Київстар")
9 лютого 2010 року в Україні пройшов День безпечного Інтернету.Вперше ідея відзначати цю дату була висунута Єврокомісією ще у 2004 році, а функції основного координатора руху були покладені на Insafe – європейську мережу організаційних центрів з пропаганди безпечного, свідомого користування Інтернетом та мобільним зв'язком.
Україна долучилася до цього процесу лише в 2008 році.Тоді була створена Коаліція за безпеку дітей в інтернеті.Був створений сайт Onlandia, на якому можна знайти ретельно розроблені "інструктажі з техніки безпеки" знаходження в інтернет для всіх категорій населення, завантажити спеціальну "дитячу" версію електронної пошти, вільну від вірусів і спаму.
Цього року Коаліція в якості свого пріоритету висуває роботу з батьками.Фішинг, кардинг, грумінг, булінг, мобінг – з урахуванням одного з найнижчих у Європі рівнів проникнення інтернету в Україні ці терміни мало для кого несуть змістовне навантаження. Хоча без з'ясування їхнього змісту і мови не може бути про підключення домашнього комп'ютера до інтернету.
Фíшинг(англ.phishing['fiʃiŋ]від fishing — рибальство) — видшахрайства, метою якого є виманювання у довірливих або неуважних користувачів мережі персональних даних клієнтівонлайнових аукціонів, сервісів з переказування або обмінувалюти,інтернет-магазинів. Шахраї використовують усілякі виверти, які найчастіше змушують користувачів самостійно розкрити конфіденційнідані– наприклад, посилаючи електронні листи із пропозиціями підтвердити реєстрацію облікового запису, що містять посилання на веб-сайт в Інтернеті, зовнішній вигляд якого повністю копіюєдизайнвідомих ресурсів.
Більш детально про фішинг можна ознайомитись у статті «Що таке Фішинг»
Про випадки фішингу відомих українських компаній:
Грумінг(англ. grooming) – входження в довіру до дитини з метою її схилення до якого-небудь брутального поводження, в тому числі і в сексуальному плані.
Злочинці найчастіше встановлюють контакти з підлітками в чатах або на форумах. Зазвичай вони добре обізнані із захопленнями сучасної молоді і без особливих зусиль підтримують бесіди.Вони знаходять співрозмовників, які чимось засмучені або шукають підтримки, співчувають їм, потім пропонують перейти в більш відокремлене віртуальне місце спілкування.Поступово втягують їх в обговорення інтимних питань. Потім пропонуэться зустрічі в реальному світі.
Кардинг – видшахрайства, при якому проводиться операція з використанням банківської картки або її реквізитів, не ініційована або не підтверджена її власником.
Більш детально про кардинг можна ознайомитись у статті:«Кардинг или как воруют деньги с кредиток»
Буллінг (англ. bullying)– залякування, переслідування, знущання, глузування й інші дії – які здатні налякати, принизити й іншим чином негативно впливати на дитину.
Цей вид насильства набув широкого поширення в середовищі підлітків.Вони створюють сайти, присвячені одноліткам, які з тих чи інших причин стають «ізгоями», розміщують компрометуючі їх фотографії, надсилають анонімні образливі та загрозливі повідомлення, розпускають непристойні чутки.Іноді сцени знущання знімаються на фото – або відеокамеру і потім поширюються через Інтернет.Буллінг – явище глобальне і масове.За словами 1200 дітей, які відповіли на запитання Інтернет-сайту KidsPoll, буллінгу піддавалися 48%, у тому числі 15% – неодноразово, а самі займалися ним 42%, причому 20% – багато разів.
Більш детально про буллинг можна ознайомитись у статті:«Что такое буллинг и как с ним бороться?»
Мобінг (від англійського mob - натовп) - психологічні утиски, переважно групові, працівника з боку роботодавця або інших працівників, що включають у себе постійні негативні висловлювання, постійну критику на адресу працівника, його соціальну ізоляцію усередині організації, виключення з його службових дій соціальних контактів, поширення про працівника свідомо неправдивої інформації тощо.
Термін ввів в психологію груп доктор Ханц Лейман, який вперше провів дослідження мобінга на робочих місцях у Швеції на початку 1980-х.Мобінг виражається в різних формах, і розвиток Інтернету породило чергову – мобінг в соціальних мережах.
За наслідками мобінг в Інтернеті нічим не відрізняється від реального життя.Особливо чутливі люди переживають цькування дуже важко, аж до суїциду.Особливо це явище небезпечно для дітей, які в силу незрілості психіки близько до серця сприймають знущання однолітків.Уже є приклади дитячих самогубств на цьому грунті.
Інтернет-мобінг навіть більш небезпечний, оскільки, якщо раніше діти, які зазнавали утисків однокласників, могли хоча б вдома уникати цих проблем, то зараз цей тиск дитина відчуває постійно.Збільшується він тим, що Інтернет робить мобінг відкритим для всього світу.Дитина отримує ярлик жертви в очах тих, хто не повинен знати про цькування (в соціології це називається «стигматизацією»).Більш детально про мобінг можна ознайомитись у статтях: «Что такое моббинг и как с ним бороться»,
«Европейский Союз озаботился интернет-моббингом»
Поради батькам:
Програмне забезпечення для блокування небажаної інформації на сайтах:
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.